1. HABERLER

  2. TÜMÜ

  3. MEDYA

  4. Basın Konseyi Vakit'i kınadı
Basın Konseyi Vakit'i kınadı

Basın Konseyi Vakit'i kınadı

Basın Konseyi Vakit'i kınadıBasın Konseyi, ''ırk ve dini inançlar konusunda ayrımcılık yaptığı'' gerekçesiyle Anadolu'da...

A+A-

Basın Konseyi Vakit'i kınadıBasın Konseyi Vakit'i kınadı

Basın Konseyi, ''ırk ve dini inançlar konusunda ayrımcılık yaptığı'' gerekçesiyle Anadolu'da Vakit Gazetesini kınadı.

Basın Konseyinden yapılan yazılı açıklamada, Anadolu'da Vakit Gazetesi'nin 24 Ağustos 2007 tarihli nüshasında manşetten girilen ''Mişon Ahlaksızlığı'' başlıklı haber üzerine resen inceleme başlatıldığı belirtildi.

Açıklamada, haberde, ''Filistin'de bir asırdır soykırım yapan Siyonistler şimdi de sözde Ermeni soykırımına arka çıkarak ahlaksızlıkta sınır tanımadıklarını ortaya koydular. Düne kadar Türkiye'nin yanında yer alıyormuş gibi yapan ABD'deki siyonist İnkarla Mücadele Birliği (ADL) lobisinin bu tavrı 'yeni beklenti ve oyunlar doğrultusunda Türkiye'yi sıkıştırma taktiği' olarak yorumlanıyor'' ifadelerine yer verildiği kaydedildi.

Bu başlık ve haberin, ADL adlı Musevi lobi kuruluşunun başkanı Abraham Foxman'ın ''Ermeni soykırımı olmuştur'' şeklindeki açıklamasının ardından ortaya çıkan tepkilerden biri olduğu dile getirilen açıklamada, ''Ancak, Basın Meslek İlkeleri açısından haberin başlığı, genelleme yapmakta ve bir milleti tümüyle ilzam etmektedir. Mişon deyimiyle tüm Museviler hedef alınmakta ve aşağılayıcı bir ifade oluşturulmaktadır. Bir milleti tümüyle 'kötü' olarak değerlendirmek ayrımcılıktır'' denildi.

Anadolu'da Vakit Gazetesi'nin incelemeye herhangi bir yanıt vermediği belirtilen açıklamada, şu görüşlere yer verildi:

''Dosyayı inceleyen Basın Konseyi Yüksek Kurulu, gazetenin, ADL Başkanının açıklamasına karşı eleştiride bulunmasının doğal olduğunu, bu eleştiri yapılırken, Musevileri hedef alıp tamamını ahlaksızlıkla suçlamanın Basın Meslek İlkelerinin 'Yayınlarda hiç kimse, ırkı, cinsiyeti, yaşı, sağlığı, bedensel özrü, sosyal düzeyi ve dini inançları nedeniyle kınanamaz, aşağılanamaz' hükmünü içeren birinci maddesine aykırı olduğu sonucuna vararak, gazetenin 'kınanmasına' oy çokluğuyla karar verdi.''

Açıklamada, bazı üyelerin ''kınama'' yerine ''uyarı'' cezası verilmesi görüşüyle karara katılmadıkları da bildirildi.

26.10.2007

Etiketler : , , ,

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.