1. HABERLER

  2. TÜMÜ

  3. MEDYA

  4. The Economist : Erdoğan laik medyadan rahatsız
The Economist : Erdoğan laik medyadan rahatsız

The Economist : Erdoğan laik medyadan rahatsız

The Economist : Erdoğan laik medyadan rahatsızİngiliz The Economist dergisinin bu haftaki sayısında ‘Tiraj savaşları’ başlığıyla yer alan...

A+A-

The Economist : Erdoğan laik medyadan rahatsızThe Economist : Erdoğan laik medyadan rahatsız

İngiliz The Economist dergisinin bu haftaki sayısında ‘Tiraj savaşları’ başlığıyla yer alan bir haber yorumda, ‘Türkiye’de hükümetin, medyadaki laik muhaliflerine karşı saldırıya geçtiği’ görüşü dile getirildi

İngiliz The Economist dergisi, 8 Mayıs tarihli sayısında ‘Tiraj savaşları’ başlıklı bir haber yorum yayımladı. Haber yorumda, ‘Türkiye’de hükümetin, medyadaki laik muhaliflerine karşı saldırıya geçtiği’ görüşü dile getirildi. The Economist dergisinde yayımlanan yazının tamamı şöyle:

“Türkiye Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan uzun zamandan beri laik medyanın üzerine geldiğinden şikayet ediyordu. Öfkesinin başlıca hedefi ülkenin en büyük medya şirketler grubu olan ve tıpkı Murdoch gibi, sahibi Aydın Doğan’ın adıyla anılan Doğan Grubu’ydu.

Bundan 5 yıl önce AKP’nin tek başına iktidar olmasından bu yana Doğan’ın amiral gemileri olan Hürriyet ve Milliyet, inatçı bir şekilde hükümetin Atatürk’ün laik cumhuriyetinin altını oymaya yönelik girişimler olarak algılanan çabalarını teşhir ediyor.

Erdoğan bu arkadaş çevrelerini medyadaki rakip markaları kapmaları için teşvik etti. En büyük ödül de Türkiye’nin ikinci büyük medya grubu olan ve bir süreden beri sahiplerinin iflası nedeniyle hükümetin kontrolünde bulunan Sabah-ATV grubuydu. Bu grup, hükümet yanlısı kalitesiz yazarlarla dolduruldu.

‘Basını ehlileştirme çabası’

Bir hafta önce Erdoğan’ın yakın arkadaşı Ahmet Çalık, grup için 1.1 milyar dolar verdi. Anlaşma birkaç açıdan tartışma yarattı. İhaleye giren tek kişi Çalık’tı.  Çalık’ın holdinginin en tepe yöneticisi, Erdoğan’ın 29 yaşındaki damadı Berat Albayrak. Bunların da ötesinde Çalık, ödediği paranın üçte ikilik bölümünü (750 milyon dolar) 2 devlet bankasından temin etti. Öteki 125 milyon dolarlık dilim de bir Katar şirketinden geldi. Katar şirketi Sabah-ATV’nin yüzde 25 hissesine sahip oldu.

Erdoğan’ın yatırımda bulunması için Katar Emiri nezdinde bizzat lobi yaptığı söyleniyor. Bu hafta muhalefetteki Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), ihaleden pis kokular yükseldiğini belirterek parlamentonun soruşturma açmasını talep etti. Fakat CHP’nin kendisi de keskin hükümet karşıtı yayınlarıyla tanınan ve yayınlarının büyük bölümünü eski generallere ayıran TV kanalı Kanaltürk’e 3 milyon dolar hortumladığı gerekçesiyle inceleme altında.

Erdoğan’ın basını ehlileştirme çabaları içinde kendisine saldırma cesareti gösteren bir düzine kadar gazeteciyi mahkemeye vermesi de yer alıyor. Erdoğan’ın son hedefi mizah dergisi Leman’dı.

Erdoğan, kendisine ağır şekilde hakaret ettiği gerekçesiyle Leman’dan 16 bin dolar tazminat istedi.”

MİLLİYET - 11 Mayıs 2008

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.