1. HABERLER

  2. TÜMÜ

  3. MEDYA

  4. TRT'den Şahların Labirenti savunması
TRT'den Şahların Labirenti savunması

TRT'den Şahların Labirenti savunması

TRT'den Şahların Labirenti savunması(AHA - 21.02.2009) - ÖDP İstanbul Milletvekili Ufuk Uras’ın programla ilgili soru önergesine yanıt...

A+A-

TRT'den Şahların Labirenti savunmasıTRT'den Şahların Labirenti savunması

(AHA - 21.02.2009) - ÖDP İstanbul Milletvekili Ufuk Uras’ın programla ilgili soru önergesine yanıt veren TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin, Ökkeş Şendiller’in Maraş katliamının sorumlusu olarak Hrant Dink ve arkadaşlarını gösterdiği “Şahların Labirenti” adlı programı ve Şendiller’i savundu. İbrahim Şahin cevap yazısında şu görüşlere yer verdi :

* "Şahların  Labirenti" programı ilgili komisyonda değerlendirilerek dışardan yaptırılmıştır.
 
Programın yönetmeni  Kağan Daldal, görüntü ve animasyon yönetmeni Cem Özel'dir. Danışmanlardan; Zülfü Canpolat: Hiçbir siyasi partiye üye değildir. Sadi Somuncuoğlu: Eski Devlet Bakanıdır. Programın yapım sürecinde parti yöneticiliği yoktur. Ömer Gürcan: Sosyalist Devrim Partisi Yöneticisidir. Hakkı Öznur: Büyük Birlik Partisi  yöneticisi, yazardır. Firmadan edinilen bilgiye göre, kaynak olarak yararlanıldığı halde söz konusu kişi telif ücreti talep etmediğinden nezaketen program jeneriğine "danışman"olarak yazılmıştır.

* Röportaj yapılacak kişiler, programın metin yazarı Avni Özgürel'in önerilerine göre belirlenmiştir. Programa katılmayı kabul edenlerle, 220 saat ( 13200 dakika ) röportaj çekimi yapılmıştır; 120 saat görsel arşiv taranmış hangi kısımların kullanılacağına yönetmen Kaan Daldal karar vermiştir.
 
* Ökkeş Şendiler, söz konusu olayla ilgili olarak yargılandığı davadan 08/08/1980 tarihli Gaziantep Sıkıyönetim Mahkemesi kararı ile beraat etmiştir. Söz konusu yapımda  farklı      siyasal görüşlere sahip kişilerle röportajlar yer aldığından TRT'nin kamu yayıncılığı anlayışı gereği "tarafsızlık" ilkesini zedeleyen   bir durum söz konusu değildir.
 
* TRT'de bant kayıt olarak yayınlanan bütün programlarda olduğu gibi söz konusu programında Anayasa'ya, kanunlara ve TRT'nin  genel yayın ilke  ve esaslarına uygunluğunun iç denetimi yapılmış; "yayınlanır"onayı aldıktan sonra  yayın gerçekleştirilmiştir.
 
* Söz konusu Programın  TRT INT kanalında yayınlanması bu haberlerin çıkmasından öncedir. Söz konusu haberlerden sonra, programda  TRT'nin yayın ilke ve esaslarına bir aykırılık olmamasına rağmen DİNK Ailesinin hassasiyeti göz önüne alınarak   arşive teslim edilirken  ilgili bölüm çıkarılmıştır. Bundan sonraki yayınlarında söz konusu kısım yer almayacaktır.
 
*
Gerek görüldüğünde,yayınlarımızla ilgili her türlü hukuki işlem başlatılmaktadır.
 
KAYNAK : Alevihaber.com - 21 Şubat 2009

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.